Innan du vet ordet av älskar du en giraff

Jag kan inte säga annat än att jag blev förvånad när jag såg att Ving fullständigt hade kopierat SVT Plays logga, bytt färg och roterat den ett kvart varv. Jag blev i ärlighetens namn väldigt förvånad, men det är inte riktigt det vi är här för att prata om nu. Det här inlägget handlar om resten av deras nya idé.

Den här TV-reklamen var den första jag såg efter att Ving gjort om helt. Det börjar som en helt vanlig reklamfilm med en familj som är på semester, vändningen kommer när deras son är utklädd till Snövit. Som ett långfinger rätt upp i ansiktet på alla som är övertygade att killar gillar blått och att tjejer gillar rosa, annars är något allvarligt fel.

Och det här är inte det enda de gjort bra. Per Torberger skriver bra om hur Ving skiter i vem du ligger med. Så trots misstaget med logotypen tycker jag att Ving förtjänar en stor applåd.